Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.05.2017 10:40 - нищо лично...
Автор: saankii Категория: Хоби   
Прочетен: 4506 Коментари: 21 Гласове:
9

Последна промяна: 14.05.2017 00:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

             image

9. katara - 8. blagovestie - Вярно много сложно взе да звучи, Юлия
10.05 12:42 Непокаяният грях е непростен - непростимият грях. Да обърнеш гръб на Бога, да Го пренебрегнеш - това е хула против Него. А Св. Дух е третото лице на Божеството. Нали попът като кръщава казва: "В името на Отца и Сина и Светия Дух". 
Светият Дух е Бог.“

отговор...


благодаря ти, за мен нищо не звучи прекалено сложно, спокойна бъди..
и нямам намерение, да влизам в теологически безкрайни дебати..
надали тук, това би било възможно и полезно..
но, тук по–горе има някаква тавтология/ако не се лъжа/
как така Бог е Отец  ,и св.Дух и той е ..Бог?!
нещо се изгубва триединството..
аз бих казала/простете моята дързост/
Св. Дух ,това е нашият Висш Аз, който е нашият
безстрастен съдник /  и помощник, и съветник / винаги..
нека имаме прави мисли..
прави слова ..
и прави дела..
благодаря !
юлия

  image



Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. saankii - ето го отговора.....ха ха ха
13.05.2017 11:02
Последни 20 регистрирани посетителя

10:46 - blogbg
цитирай
2. katara - да се фиксираш в един ..
13.05.2017 11:17
имагинерен образ..
това ще да е голяма болка, самота..
и лудост..
жалко за потенциала..
цитирай
3. saankii - от 4-5 г имам наблюдение над тази платформа..
13.05.2017 11:24
не знам защо така, но най стабилно присъствие
регистрират..една дузина ..зомбита..
вкл. и нагли , досадни Дзен –балалайки..
защо така ист. сериозни и ерудирани автори...
изчезват..яко дим?
това ме плаши...
а , вас ?
цитирай
4. milady - какво казва Фройд..
13.05.2017 12:30
Фройд смята, че религията е масова невроза. Фактът, че религията в много от своите предписания прилича на обсесивно невротично състояние. Например, ако невротикът се страхува да не направи някакви определени движения, то всеки истински вярващ също се страхува да не изпълни някакъв религиозно предписание. Единствената разлика е, че невротикът не може да обясни смисъла на своите действия, докато вярващия, в зависимост от знанията си по теология, обяснява своите ритуали. На това основание Фройд нарича религията социална невроза.
Теорията на Фройд за религията обяснява мъжкия Бог-Отец. Има обаче много религии с женски върховни божества и религии без богове. Неговата теория не обхваща тези случаи.
цитирай
5. milady - и още...
13.05.2017 12:37
Религията има един показателен, затворен в себе си, аргумент, че вярата е самодостатъчна, изразен в притчата за Тома Неверни – Христос се появил и накарал Тома да го докосне, като казал: „Блажени са тези, които не са видели, но въпреки това повярваха"
Излиза, че способността на толкова много хора да вярват сляпо била в някакъв смисъл доказателство. Фактът, че имаме някаква интуитивна представа за Бога, се смята, че е доказателство за съществуването му. А изискването на още доказателства е обида и грях.

Психологията, която според степента си на проверяемост въобще не е наука, тепърва ще се оформя като научна дисциплина и тук църквата най-трудно ще предаде позиции, особено за "науката за душата", каквато е според названието си психологията.
Наистина, има много неизвестни пред науката, а вътрешният ни свят е най-трудно познаваем. Това е така, защото трябва да изучаваме система, която сме самите ние. В случая трябва да се изследва самият инструмент на познанието – нашето съзнание – и това изглежда невъзможна задача според теоремата на Гьодел за непълнотата. Според теориата на системите обективното познание на една система става, ако източникът на познание се намира извън нея.
цитирай
6. blagovestie - :))
13.05.2017 14:21
Аз каквото съм отговорила - вече съм го направила :)
Пък и ти ясно заяви, че всичко разбираш и няма какво да ти се обяснява. От практика съм се убедила, че човек, който всичко знае, никой на нищо не може да го научи. Отделно каза, че в блогът дискусии и обратна връзка няма. Коя съм аз, че да те разубеждавам. Пък и времето ми не е за такива неща.

Ама ти вярно много скучаеш, Юлия, за да се захванеш с това ;)

Ще ти разкажа друго, Юлия.
Аз обичам животни. Ти обичаш ли? Както и да е.
Изключително харесвам кучетата.
Забелязала съм, че големите кучета са спокойни и уверени. Обикновено са сангвиници и се държат достойно според темперамента си. Не им трябва да се доказват, затова се държат дружелюбно и с търпение. Но знаеш ли кои са заядливи, сприхави, лаещи и опитващи се да хапят, когато им се обърне гръб или не им се обръща внимание? Малките породи, които в повечето случаи са и страхливи.
Колко много може да научи човек от просто наблюдение върху кучетата, удивително, нали?

Фройд е доста едностранчив, не мислиш ли? Аз лично вярвам в индивидуалността на хората, в уникалността им, и че не само сексуалността определя поведението, че и съдбата на човека. Не всички са невротични и не всяка невроза е от сексуално неудовлетворение в основата си. Сложно и дивно сме устроени. Аз-ът/егото - себелюбието е донесло толкова нещастие, когато е себецентриран, колкото не би могъл да донесе никога нито частица трайна радост, да не говорим за любов или друго струващо си чувство. В противовес на хуманистичния и тесногръд Аз е жертвата на Христос, чест, принципи, себераздаване... - и съм избрала кое да почитам и уважавам. Всеки прави своя избор според себе си и това какъв е.

Не се сърди, но няма как да ти обяснявам Бог. Аз съм пристрастна, а ти си се самоограничила. Няма да ни се получи.
Усмивки, закачко! И мирясай, занимавай се с нещо градивно и смислено.
цитирай
7. saankii - мда, както и очаквахте..
13.05.2017 14:21
отговора се ..забави..
някъде по пЪтя към Голгота..
колежката с благочестивото име,
иска ми се, да ви разбера някакси..
за съжаление, чувствам само състрадание
дано намирате време да четете и др. безценни
автори в Световната литературна съкровищница ..
защото лично аз съм чела „ Книгата“ поне 3 пъти..
би било..разумно, нали ?
ето ,например едно предложение от мен..
ДНК на Богове/ Д-р Крис Харди/ антрополог

ДНК на боговете – Умни Книги

www.umniknigi/product/dnk-na-bogovete/
цитирай
8. blackpredator - чета ти Юлке аргументите
13.05.2017 14:22
и хоп, и при мене Фройд: "Никога една параноя не е напълно безпочвена." ;)
цитирай
9. saankii - и от мен , усмивки :))) аз страхлива. Du, lieber Gott
13.05.2017 14:29
В противовес на хуманистичния и тесногръд Аз е жертвата на Христос, чест, принципи, себераздаване... - и съм избрала кое да почитам и уважавам. Всеки прави своя избор според себе си и това какъв е.

Ваша работа,щом сте ..пристрастна..
аз съм обратното на ..СамоОграничила..
хайде, измислете го в ..рима....
жалко за таланта и младостта
които хвърляте
на прасетата в черно..
много лошо,значи и Достоевски не четете..
аз съм...в потрес..
абонирайте се поне за моите 3 Профила..
Амин !!
цитирай
10. saankii - Блеки, лично аз със цитати боравих..
13.05.2017 14:31
blackpredator написа:
и хоп, и при мене Фройд: "Никога една параноя не е напълно безпочвена." ;)


когато бях около 20 годишна..
тогава и четях..повече Психология и т.н..
от там нататък..„работя“ с главата си...
сложно ли те се вижда ?
цитирай
11. blackpredator - никак не ми се вижда сложно
13.05.2017 14:41
14:31 -.„работя“ с главата си...
12:30 - "какво казва Фройд.."/с главата си.../

де вика Фройд, "Всеки нормален човек на практика е нормален само отчасти." ;)
цитирай
12. saankii - хумора е сложна проекция..
13.05.2017 14:49
на Главния мозък ,блекСън..
допада ми, здравословно е
освен това..
дано ,някои все пак усетят...разговора ..
колежке блага , аз не рева за жертвата на Христос..
нямам време за губене откак станах на 50..
направо съм се посветила да спасявам...жертвите на тоз пУстулат..
и ,това е мое призвание и Живот..
от Теория към...Практика..
Не се самонавивайте сама, губите ценно време..
ТОЙ няма да дойде..
ТОЙ е у нас ..и винаги е бил..
Благодаря за чудесната дискусия!
аз съм Юлия

цитирай
13. blackpredator - хех, Юлке
13.05.2017 14:56
един по-умен "Фройд", /според мен/ е казал: „Ако животът ти поднесе лимон, направи си лимонада!"
цитирай
14. starforlife - Обсебените от РЕЛИГИЯТА (подчертавам) винаги са ми били смешни (да се чете "безразлични")
13.05.2017 16:25
Да, човек трябва да има Вяра, но такава, която носи в себе си и то като вяра в самата своя същност и способности, а не в някакви си идоли, криещи са зад икони, олтари и прочие.
Че колко голяма може да е тази "вяра", след като и са нужни храмове, за да се прокламира?
Според мен (поне аз такава Вяра изповядам) Храма е вътре в нас.
Аз (преди по-често - сега по-рядко) ходя в храмове, но не, за да слушам песнопенията на свещеника там и особено да се вслушвам в текстовете им, а най-вече да остана насаме със себе си и то в обстановка на вид... усещания: акустиката на помещението, миризмата на восък, пламъчетата наоколо...
Същото би било, ако не е църква (например), а... пещера (например).
Звукът от капките вода, стичаща се от свода...
Миризмата на скалата...
Въобще, емоцията, която си изграждаш и проектираш в съзнанието САМ - би ми свършила същата работа да се съсредоточа в/у човешкото в мен и заредя с МОЯТА ВЪТРЕШНА енергия, а не онова, което в повечето случаи се опитват да наложат при религията.
Аз съм Бог!
Ти си Бог!
Всички наоколо са Бог!
А не ЕдиКойСи от ЕдиКъдеСи и сътворил ни особено.
Не!
Ние сътворихме Бог! А не той нас!
Нас ни има - за него нормални и трезво представени данни не!

И дано го няма!
Ще ме попитате ли защо?
цитирай
15. milady - да , жоро ..
13.05.2017 20:04

Аз съм Бог!
Ти си Бог!
Всички наоколо са Бог!
А не ЕдиКойСи от ЕдиКъдеСи и сътворил ни особено.
Не!
Ние сътворихме Бог! А не той нас!
Нас ни има - за него нормални и трезво представени данни не!

И дано го няма!
Ще ме попитате ли защо?
цитирай
16. getmans1 - и хоп, и при мене Фройд: "Ни...
14.05.2017 00:02
saankii написа:
blackpredator написа:
и хоп, и при мене Фройд: "Никога една параноя не е напълно безпочвена." ;)


когато бях около 20 годишна..
тогава и четях..повече Психология и т.н..
от там нататък..„работя“ с главата си...
сложно ли те се вижда ?


"Цитатник" и "Цитатка" също като паток и патка да говорят за Вяра и религия, те на това му се ташак-майтап!? /Прости ми Господи!/
цитирай
17. saankii - гетьо, защо не отговориш на жоро/има умен въпрос
14.05.2017 00:12
и, за кво кибикаш още тук, след като и от самолет
се вижда, че от ден на ден..се п о–просто се изказваш..
/ не си прави Реклама на гърба ми, паразит лепкав..
утре, с ножката..
айде, лека..
цитирай
18. getmans1 - и, за кво кибикаш още тук, след като и ...
14.05.2017 09:16
saankii написа:
и, за кво кибикаш още тук, след като и от самолет
се вижда, че от ден на ден..се п о–просто се изказваш..
/ не си прави Реклама на гърба ми, паразит лепкав..
утре, с ножката..
айде, лека..


... Ан така Юлке, виждаш "лошото" което аз сторих но божественото ще е, да виждаш и това лошо което сторваш ти и твоето блогово "многоединтво".

Иначе на Жоро не мога да отговоря по простата причина, че при него няма въпрос а има само изречение завършващо с питанка.
Няма как да вярваме, че това, ти да си Бог, Жоро да е Бог, аз и т.н. да сме Бог и да се надаме той да не сществува.

Хората не Бог са създали а канона как да се служи на Бог са създали. Също както предците си, които също са се кланяли и почитали множество богове.

Въпросът за съществуването на Бог винаги ще стои отворен пред елементарно мислещите хора и тези дето се мислят за много умни но възприемат Светото писание буквално. Ровят в него за противоречия но не отчитат, че за тези две хиляди години стилът на изразявате се е променил а неточностите които уж откриват всъщост не променят нищо.
цитирай
19. starforlife - I. Няма как да вярваме, че това, ти да ...
14.05.2017 22:16
getmans1 написа:
I. Няма как да вярваме, че това, ти да си Бог, Жоро да е Бог, аз и т.н. да сме Бог и да се надаме той да не сществува.

II. Хората не Бог са създали а канона как да се служи на Бог са създали. Също както предците си, които също са се кланяли и почитали множество богове.

III. Въпросът за съществуването на Бог винаги ще стои отворен пред елементарно мислещите хора и тези дето се мислят за много умни но възприемат Светото писание буквално. Ровят в него за противоречия но не отчитат, че за тези две хиляди години стилът на изразявате се е променил а неточностите които уж откриват всъщост не променят нищо.

I. Ние не се надаме, Гетманс - просто сме убедени, че той НЕ съществува във формата, в която визираш.
В дълги вербалистики, че да те убеждавам няма да се впускам, но дори логиката, която накратко ще изложа по-надолу е повече от достатъчна.

II. Напротив, именно Бог НЯКОИ се опитват не само да създадат, а дори да наложат и то по крайно неприемливи начини!
Самият ти си самодоказваш, че не си прав с "Също както предците си, които също са се кланяли и почитали множество богове."
Значи:
- Прабългарите са имали Тантра като върховен бог и всички алпи (да не изброявам) като всички останали. По принцип всичко е било "взаимствано" от скандинавските такива и по-основно индоевропейските. БОГ СЕ КОПИРА? С какво е божествен тогава?
- Славяните са имали коренно различни богове. Да не изброявам.
- Гърците...
- Египтяните...
- Индийците...
Не десетки, не стотици - хиляди "богове".
Кое ги прави божествени тогава, като не са уникални?
Кой "бог" и бил първи и е създал всички останали "богове"? Този, който ти изповядваш? Как ще отнемеш първенството на индиеца, гръка, турчина и т.н., че неговия не е по-пръв от твоя?
Кой бог е бог на боговете?

III. Виждаш ли? Променил се бил малко стилът. Ама кой стил? - Този, на твоя "бог". Какво общо има той със стила на другия "бог".
Отговори ми кой Бог е по Бог от останалите и въз основа на какво е неоспоримо, че е така?
цитирай
20. starforlife - При Науката няма неяснотии, спорове, многопластовост и най-вече ПРОТИВОРЕЧИЯ!
14.05.2017 22:22
Един е Айнщайн!
И никой не твърди, че е по-айнщайн от него!
Един е Бах! (преминах към друг вид БОГОВЕ)
И никой не се съревновава да е по-бах от него!
Един е Микеланджило!
И никой не спори да е по-микеланджело от него!

Какво още да говорим?
Естествено, че сме БОГОВЕ всички ние, около теб!
Защото когато паднеш на улицата и си счупиш ръката, не Бог ще слезе от небето и ще те вдигне...
Не той ще ти гипсира ръката...
Не той ще те храни с лъжицата докато се оправиш...
А всички БОГОВЕ около теб!
НИЕ, ХОРАТА!

ПС: Хей така, за по-широко скоеното ти виждане, прочети например "Делюзията Бог" на Ричард Докинс.
И, ако думи на Докинс като например:
„Не съм „ислямофоб”. Проблемът ми е с уредените бракове, рязането на глави, убиването с камъни, бичуването с камшик, насилственото рязане на клитори, репресията над жените, убиването на гейове, неверници, хора напуснали вярата и тн…”
„Нека отворим умовете си широко, но не толкова широко, че мозъкът да изпадне.”
То може да изтеглиш книгата от тук:
https://yadi.sk/d/4xjry9Kv3HDsE2
цитирай
21. katara - ето, това бих сложила за Епилог. благодаря, жорж! зарадва ме..
16.05.2017 16:33
Какво още да говорим?
Естествено, че сме БОГОВЕ всички ние, около теб!
Защото когато паднеш на улицата и си счупиш ръката, не Бог ще слезе от небето и ще те вдигне...
Не той ще ти гипсира ръката...
Не той ще те храни с лъжицата докато се оправиш...
А всички БОГОВЕ около теб!
НИЕ, ХОРАТА!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: saankii
Категория: Хоби
Прочетен: 1767072
Постинги: 585
Коментари: 3415
Гласове: 3254
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031