Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2012 17:19 - Да излезеш от кожата...
Автор: yotovava Категория: Изкуство   
Прочетен: 7620 Коментари: 24 Гласове:
51

Последна промяна: 10.06.2012 17:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Миналата година за първи път се сблъсках с останките на на насекомо, преминало фазата на имагото. Мислех си, че е рядък шанс да видиш такова явление - крехката обвивка, от която се бе измъкнало, бързо се разруши - запазих я, но скоро стана на прах.
Вчера в начеващата утрин напънах с бела градинката и току- пред мен се изръсиха няколко обвивки. Внимателно разгърнах тревата - още една, и още една, а накрая - една светлозелена млада цикада, току-що излязла от тясната си хитинова обвивка.
До час цветът й се промени и ако досега защитнозеленото е пазело крехкия й пашкул от хищници, вече можеше да се слее с кората на розите - знам, че те са деликатес за нея.
Подредих моите находки и наблюдавах, как младата цикада не проявява интерес към доскорошната си броня, а после полека тя пое към тревата.
image

Но следобяда пак вниманието ми привлече друг пашкул - на пеперуда
image
Интересното е, че тя е стояла с коремчето нагоре, ясно виждах резките от крачетата й.
Да излезеш от кожата си... Трудна работа. На една от хитиновите обвивки на цикадите имаше откъснато краче - не е могла да се отлепи и го е откъснала. Замислих се колко тясно им е било, като в клетка, впримчени, завързани и само упорството им е било единственият път към свободата.
А пеперудите живеят само три дни ....


Кликнете върху снимките, за да ги видите в цял размер и детайлно :)))))

Валя ЙОТОВА



Гласувай:
53



1. анонимен - Здрасти
10.06.2012 18:15
На мен този процес ми е интересен
цитирай
2. yotovava - Обещах го на тройния Алекс, а сега е най-подходящият период :))))))))))))))))))
10.06.2012 18:15
katana написа:
На мен този процес ми е интересен

цитирай
3. neprosvet - А пеперудите живеят само три дни ....
10.06.2012 18:40
...но си струва...нали?!
Поздрави, Вал!:)))
цитирай
4. yotovava - О, да, струва си. Нощното пауново око даже живее само един ден - докато се чифтоса и снесе яйца.
10.06.2012 18:43
neprosvet написа:
...но си струва...нали?!
Поздрави, Вал!:)))

цитирай
5. naidobriq - Много интересно.
10.06.2012 19:07
Не знаех за пеперудите:)))
Благодаря за инфото
Поздрав Валя!
цитирай
6. yotovava - То и аз не знаех, миналата година се поинтересувах, и пчеличките също нямат дълъг живот.
10.06.2012 19:09
naidobriq написа:
Не знаех за пеперудите:)))
Благодаря за инфото
Поздрав Валя!

цитирай
7. barona40 - Не знам какво зрение трябва да имаш,
10.06.2012 20:27
че да ги зърнеш тези неща, Йо!
цитирай
8. yotovava - Признавам, че и аз не знам, но ги виждам...
10.06.2012 20:30
barona40 написа:
че да ги зърнеш тези неща, Йо!

цитирай
9. анонимен - 3 дни живот,
10.06.2012 20:33
а ти си ги съхранила за цялото време напред ;))
цитирай
10. yotovava - Горчива ирония, нали, като се замислиш колко е крехък светът около нас....
10.06.2012 20:46
gogi6666 написа:
а ти си ги съхранила за цялото време напред ;))

цитирай
11. анонимен - Абе Валче, защо Пърдигор е изтрил този мой коментар, който обяснява изтриването му в Хулите?
10.06.2012 21:31
18:50 - Заради многопрофилност
и тормоз на други потребители. Не знаеш, нали?
Коментарът чака одобрение
Постинг: Защо ми изтриха профила в сайта " Хулите?
Автор на постинга: oara
Редактирай | Изтрий
Освен това ми прави впечатление, че Лидис е много наясно какво става там. Интересно и забележително. Освен това е прихванала стила на писане на Пърдигор. Това вече ми говори за близки връзки от трети вид. :-))))))))))))))))

цитирай
12. yotovava - Катана, това намирисва на вмъкване в чужда кожа
10.06.2012 21:35
да знаеш :)))))))))))))))))
Аз тук показвам как да излезеш от собствените си окови, но на някои явно те не им стигат. :)))))))))))))))))
Той при мен се разписа само с ника си - eveal, но има още време :))))))))))))))))))))
цитирай
13. анонимен - Само изчакай, ще те посети от вси...
10.06.2012 21:39
Само изчакай, ще те посети от всичките си възможни.
цитирай
14. stela50 - Здравей, Валя ... Интересно и замислящо ...
10.06.2012 22:17
Наистина ... не е лесно да излезеш от кожата си .
А три дни живот - може би за тях са повече ...
Красотата живее дълго , запаметена в снимки .
Впечатляващи, майсторски снимки ...
Хубава вечер !
цитирай
15. yotovava - 14. stela50 - Здравей, Валя ... Интересно и замислящо ...
10.06.2012 22:29
Представяш ли си нетърпението, с което тези твари излизат от обвивките си до пълното си развитие - мислят си, че са се освободили, че животът ги очаква - и накрая само три дни ........
цитирай
16. yotovava - :)))))))))))))))))))
10.06.2012 22:33
katana написа:
Само изчакай, ще те посети от всичките си възможни.

цитирай
17. lilims - Вълнуващи срещи с природата!!!...
11.06.2012 07:40
Вълнуващи срещи с природата!!!
Приятна нова седмица!
цитирай
18. juliet - Здравей!:)
11.06.2012 10:59
Толкова отдавна не съм влизала...просто не ми стигаше времето за компа, но ти пак ме изненада приятно. И аз не бях виждала обвивки и ми стана много интересно.
Хубава и весела седмица!:)
цитирай
19. cefulesteven - А колко дълбоко вкоренени са пре...
11.06.2012 11:15
А колко дълбоко вкоренени са предразсъдъците ни към промяната:
"Отиде в казармата и се промени..."
"След трагедията със сестра му, не мога да го позная..."
"Голяма работа стана с тази нова служба!"
"Опита от славата и погледни го що за човек стана."
"Вчера отиде в чужбина и на хевропеец ми се прави."
Частица от безбройните осъдителни клишета към порасналия. Понеже е излязъл от кожата си, понеже се развива, а не стои впримчен в бита. Ницше пък сравняваше творческите натури със змии, които не излязат ли от старата си кожа, умират. Жалко, че посланията му си остават такива каквито и сам ги нарича: "несвоевременни размишления", "за всички и никого". Иначе отдавна света да е излязъл от старата си кожа, в която се задушава. Все още го правят изключенията сред хората.
цитирай
20. mihala - Как си успяла така да ги снимаш, с...
11.06.2012 12:11
Как си успяла така да ги снимаш,сигурно е много чакането.Благодаря ти интересно ми беше.Поздрав.А ние си мислим,че сме вечни:)))
цитирай
21. yotovava - По-скоро късмет, дори не съм вярвала, че пак ще попадна на такива находки :))))))))))))))))))
11.06.2012 12:35
mihala написа:
Как си успяла така да ги снимаш,сигурно е много чакането.Благодаря ти интересно ми беше.Поздрав.А ние си мислим,че сме вечни:)))

цитирай
22. yotovava - Светът много отдавна се стреми да се откъсне от майката природа, вместо да се взре в нея и да се поучи :)))))))))))))
11.06.2012 12:42
cefulesteven написа:
А колко дълбоко вкоренени са предразсъдъците ни към промяната:
"Отиде в казармата и се промени..."
"След трагедията със сестра му, не мога да го позная..."
"Голяма работа стана с тази нова служба!"
"Опита от славата и погледни го що за човек стана."
"Вчера отиде в чужбина и на хевропеец ми се прави."
Частица от безбройните осъдителни клишета към порасналия. Понеже е излязъл от кожата си, понеже се развива, а не стои впримчен в бита. Ницше пък сравняваше творческите натури със змии, които не излязат ли от старата си кожа, умират. Жалко, че посланията му си остават такива каквито и сам ги нарича: "несвоевременни размишления", "за всички и никого". Иначе отдавна света да е излязъл от старата си кожа, в която се задушава. Все още го правят изключенията сред хората.

цитирай
23. yotovava - наистина са находки, защото миналата година, намирайки една обивка, установих, че твърде бързо се разпада на пух и прах :))))))))))))))))))
11.06.2012 12:43
juliet написа:
Толкова отдавна не съм влизала...просто не ми стигаше времето за компа, но ти пак ме изненада приятно. И аз не бях виждала обвивки и ми стана много интересно.
Хубава и весела седмица!:)

цитирай
24. yotovava - Хубави и ползотворни дни :))))))))))))))
11.06.2012 12:44
lilims написа:
Вълнуващи срещи с природата!!!
Приятна нова седмица!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yotovava
Категория: Изкуство
Прочетен: 5187026
Постинги: 1288
Коментари: 21789
Гласове: 43518
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол