Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.05.2017 11:00 - ч.2
Автор: saankii Категория: Хоби   
Прочетен: 976 Коментари: 1 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

         Обложките на Pink Floyd – среща на сюрреализъм и психеделия (втора част)  
          image

         

https://youtu.be/UeZATlnjOOo



пинк флойд Сияй, Безумный Бриллиант
(1 - 4 Часть) 1975


Едни от най-ярките представители на психеделичния рок са Pink Floyd, които се открояват с философските си текстове, звукови експерименти, грандиозни концерти и цяла собствена вселена от образи, мотиви и картини. Британската група е основана през далечната 1965 г. и има 14 студийни албума, които променят завинаги представата за музиката на ХХ век – както чрез песните си, така и чрез обложките, в които среща си дават именно сюрреализмът и психеделията.
////////

Dream yourself away
Why can’t we reach the sun?
Why can’t we blow the years away?
(Remember A Day – A Saurceful of Secrets, 1968)

В това смутно психеделично време в Кеймбриджката момчешка гимназия двама бъдещи гениални музиканти се запознават с един бъдещ велик артист, променил визуалната представа за музиката на XX век. Роджър Уотърс и Сид Барет, основателите на Pink Floyd, срещат Сторм Торгерсън. През 1968 г. двамата молят Сторм и неговия приятел и колега от университета по изкуства Обри Поуел (с когото създават студио Hipgnosis) да създадат обложката за втория им албум A Saucerful of Secrets (1968). Наслагването на много елементи е опит да се пресъздаде завихряне, съновидения, визии от различни променени състояния на съзнанието, следствие от религиозен опит, фармацевтични добавки или просто музиката на Pink Floyd

image
При срещата на сюрреализъм и психеделия в обложките на Pink Floyd се ражда не просто изкуство, а история. Сторм Торгерсън и Джералд Скарф успяват да изрисуват пътя на музиката на миналия век. Със социалните, политически, икономически и чисто човешки проблеми, които засягат заедно с групата, те оставят дълбока следа и описват съдбата на едно цяло поколение. Чрез сюрреалистичните и психеделични елементи, способи и картини те съумяват да се впишат в културната среда на 60-те и 70-те години и да достигнат до умовете на хората по цял свят. Албумите им продължават да се продават и до днес, а психеделичната музика набира нови и нови поклонници. Така музиката и изкуството на психеделията и сюрреализма изграждат заедно един гениален с лудата си оригиналност образ, който се откроява на фона на масовата музикална индустрия с дълбоките си текстове, мащабни спектакли и съвършени мелодии – Pink Floyd.
Две години след първата им съвместна работа Торгерсън отново впряга въображението си за Atom Heart Mother (1970). Оригиналната обложка на албума показва крава в пасище без никакъв текст или знак какво има на записа. Към някои по-късни издания са добавени заглавието на албума и името на групата. Тази идея идва от реакцията на бандата към образа на психеделичния рок, свързан с Pink Floyd по времето на издаване на албума. Групата иска да проучи всякакви видове музика, без да се ограничава до определен образ или стил на изпълнение. Затова искат нещо обикновено за корица, което накрая се оказва снимка на крава. Сторм Торгерсън, вдъхновен от тапета с крави на Анди Уорхол, по-късно разказва, че просто е карал близо до Потър Бар, Англия, и снимал първата крава, която видял. Още крави се появяват на задната страна на албума, отново без текст или заглавие, както и от вътрешната страна. Според Торгерсън „кравата представлява, от гледна точка на Pink Floyd, част от техния хумор, който е често подценяван или изобщо незабелязван.”
image

 Who are you and who am I to say we know the reason why?

(Childhood’s End – Obscured By Clouds, 1972)

Сюрреализмът и психеделичните елементи повлияват както на звученето, така и на визуализацията на албума Obscured By Clouds (1972). Обложката на албума представлява снимка на мъж, качил се на дърво. Фотографията е нефокусирана до степен на пълно изопачаване и размазване на картината. В нея се усеща влиянието на сюрреализма чрез композицията, която почива на чиста фантазия и реконструира съновиденията, като създава изключителна прилика на всеки детайл с обекта и неговото разграждане.

image

Когато работи по обложката за A Momentary Lapse of Reason (1987) на Pink Floyd, Сторм е запитан защо нарежда стотици кревати (по-точно 800) по морския бряг, вместо да постави един и след това да го размножи на компютър. Той отговаря: „Защото ми позволяват да го правя”. Чрез необичайната и меланхолична картина Сторм изобразява едновременно настроението на албума, заглавието и текста. Идеята с река от болнични легла на плажа е вдъхновена от фраза от песента Yet Another Movie (The sun that burned a fiery red/ The vision of an empty bed) и символизира остатъци от отношения, които се изпаряват, оставяйки само ехо. На обложката в небето се вижда и делтапланер, който е препратка към друго тяхно парче – Learning To Fly. Правейки постоянни асоциации с други свои песни и албуми, Pink Floyd създават цяла своя вселена от образи, идеи и мотиви, която поглъща и сама се превръща в психеделичен наркотик.

за вас подбра/ Джули 




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. saankii - https://youtu.be/uhV4me_k8Y8
04.05.2017 11:19
и специален подарък за..един ман..
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: saankii
Категория: Хоби
Прочетен: 1777167
Постинги: 585
Коментари: 3415
Гласове: 3254
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930